Simployer LMS

Vi vet att det som är enkelt att använda, det används! Det är utgångspunkten för vårt Learning Management System (LMS). Med Simployer LMS kan du effektivt administrera och genomföra all formell utbildning – digitala kurser, klassrumsutbildning, Blended Learning eller interna utbildningsprogram.

  • Vill du säkerställa att medarbetarna genomför obligatoriska kurser och tester?
  • Vill du följa upp effekten av utbildningarna för att enkelt kunna utvärdera och förbättra dem?
  • Vill du förenkla kursadministrationen och samla allt lärande på en och samma plats?

 

Boka demo

En enklare arbetsvardag

Simployer LMS är molnbaserad och stöttar kursadministrationen av traditionell klassrumsundervisning och e-lärande – och kombinationen, s k blended learning. Ni har tillgång till kursportalen oavsett tid och plats, och utbildningarna kan genomföras via dator, mobil och surfplatta.

I Simployer LMS skapar du dina egna utbildningsprogram, bestämmer frekvens, tid och vilka personer som ska delta och när. Du gör enkelt automatiska utskick via e-post eller sms för att påminna medarbetarna om att utbildning väntar!

Visuella rapporter ger översikt över vilka kurser medarbetarna har gått, ska genomföra eller borde ha genomfört. Smidigt!

Simployer LMS fungerar bra med:

Simployer Mål, hjälper dig att både förenkla och effektivisera målstyrningen. 

Simployer Kompetens, strukturerar arbetet med kompetensutveckling i verksamheten.

Simployer LMS ger dig bra översikt och förenklar administrationen och genomförandet av kurser och andra utbildningsaktiviteter.

Mobilt lärande och molnbaserad lösning

Digitaliserad utbildning – var och när du vill!

Simployer LMS är molnbaserad vilket gör det möjligt för dig att enkelt komma åt kurskatalogen vart du än befinner dig. Det responsiva gränssnittet gör dessutom att du enkelt kan genomföra utbildningar via dator, mobil eller surfplatta.

Automatiserad uppföljning

Låt portalen ta hand om administrationen

En av fördelarna med ett digitalt verktyg är att man enkelt kan automatisera arbete som tidigare varit manuellt. Med några få klick kan du bland annat skapa automatiska utskick som skickas via e-post eller SMS.

Du kan också få visuella rapporter på vilka kurser dina medarbetare har genomfört eller borde genomföra och få påminnelse om när dina medarbetares certifikat går ut.

Nyckelfunktioner i Simployer LMS

border_color

Kursadministration

computer

E-learning

swap_horiz

Blended Learning

check_box

Tester

assignment

Enkäter

collections_bookmark

Certifikat

mail

Utskick

insert_chart

Uppföljning

Många fördelar för flera med Simployer LMS

Medarbetare

Få all kompetensutveckling samlad på en plats

  • En plats för all kompetensutveckling; certifikat, webbaserade kurser, Blended Learning, klassrumsbaserade kurser, kursinformation och kursanmälan finns samlat
  • Kom åt din kurs oberoende av tid och plats från dator eller smartphone
  • Få tillgång till allt kursmaterial efter kursen

Ledare och chefer

Få tydlig översikt över medarbetarnas kompetensutveckling

  • Visuell överblick över sina medarbetares kompetensutvecklingsaktiviteter och kurser
  • Enklare hantering av godkännande av kursanmälningar
  • Smidig kommunikation mellan medarbetare och chef genom lättanvänd feed
  • Direkt status på olika verksamhetskritiska tester och certifikat
  • Påminnelser och rapporter för att säkerställa att verksamhetskritiska certifikat uppdateras

HR & ledning

HR & ledning får överblick över utbud och kostnader

  • Styr kursutbudet och säkra kvalitet och minska kostnader
  • Effektivisera kursadministrationen
  • Underlag för att planera och administrera kurser
  • Säkerställ att samtliga medarbetare genomför lagstadgade eller viktiga kurser och certifikat
  • Skapa rapporter genom en kraftfull och enkel rapportgenerator
  • Enkelt att delegera ansvar till linjechefer
  • Genom Blended Learning kapa kostnader och reducera behov av arbetsfrånvaro 
  • Få påminnelser och rapporter för att säkerställa att verksamhetskritiska certifikat uppdateras

Kursadministratören

Kursadministratören sparar tid genom minskad manuell hantering

  • Smidig hantering av inbjudningar, om- och avbokning samt utskick av bekräftelser och påminnelser
  • Enkla anmälningsformulär med frågor kring exempelvis hotell, måltider och transporter
  • Visuell checklista för administratörens alla uppgifter
  • Effektiv administration av all form av utbildning – från klassrumskurs, e-learning och Blended Learning
  • Översikt över antal anmälda
  • Enkelt att bygga och distribuera egna tester

Något för dig och ditt företag?   

Simployer LMS är utvecklat för större verksamheter med ett större antal kurser, oavsett bransch. Modulen levereras bara på Enterprise-nivå.

Hör av dig till oss för alternativ gällande språk!

Vad är Simployer HRM?

Simployer HRM-system gör det enklare att vara en god arbetsgivare så att du kan lägga din tid på rätt saker: utveckla och skapa värde för din kärnverksamhet.

Vårt flexibla och modulbaserade HRM-system digitaliserar, effektiviserar och säkerställer interna rutiner och processer mellan medarbetare, ledare och HR. Praktiska verktyg ger en mer effektiv arbetsvardag som sparar tid och ser till att ni har enhetliga processer i verksamheten.
Läs mer

Vill du veta mer om fördelarna med Simployer LMS?

Hej!

Funderar du på att digitalisera och effektivisera arbetsrutinerna för HR? Kanske har du redan kommit så långt i processen att du tänker på olika lösningar? Eller vill du ha en demo och ett erbjudande?

Fyll i formuläret så kommer jag eller någon av mina kollegor att kontakta dig för att hitta en mötestid där vi kan diskutera vad som fungerar bäst för er.

Vi hörs!

Hälsningar Henrik Malmström

Få en enklare arbetsvardag!

Härligt att du är intresserad av hur Simployer LMS kan förenkla arbetsvardagen.

Fyll i formuläret så hör vi snart av oss för att berätta mer om hur lösningen kan passa in i er verksamhet.

Jag godkänner Simployers villkor genom att skicka in detta formulär.