Gratis webinar: Interna konferenser – vad gäller?

Tisdag, 14 december | 10:00-10:30

Efter en lång tid av pandemi ser vi att allt fler efterfrågar och har behov av att ses. Många företag har därför börjat planera för de tidigare återkommande kickofferna och konferenserna. Men vilka är skattereglerna som styr här?

Får företaget alltid avdrag för sina kostnader? Och momsen; är den alltid avdragsgill? Är måltiderna under en intern konferens eller kickoff alltid skattefria för de anställda?

Frågorna om skattereglerna för interna konferenser och kickoffer är många. Flera av dessa kommer vi att både belysa och besvara under webinaret.

Fyll i formuläret för att anmäla dig till webinaret!

Under webinaret tar vi upp bland annat följande:

  • När kan de anställda bli beskattade för en intern konferens?
  • När begränsas arbetsgivarens avdrag för kostnaderna och momsen?
  • Vilket krav ställs på dokumentationen?
  • Kan det få några konsekvenser om konferensen förläggs utomlands?

Webinaret är till för dig som:

  • Är chef
  • Arbetar med företagets ekonomi och löner
  • Är löne- respektive redovisningskonsult
  • I övrigt är intresserad av frågor om intern representation
Dela sidan: LinkedIn twitter

Föreläsare