Anna Schönfelder
HR- och löneexpert
Jag brinner för att förklara vad nya lagar och regler innebär i praktiken för dig som arbetsgivare!
Erfarenhet
Jag började min bana som personalarbetare och arbetade därefter brett inom HR-området med allt från rekryteringar, utbildningsplanering och praktiska HR-frågor. Här på Simployer har jag arbetat sedan 2002 och har sedan dess haft förmånen att fördjupa mig inom arbetsrätten. Det handlar om att följa lagstiftningsarbetet, sätta sig in i nya rättsfall och i övrigt följa trender och utvecklingen inom området.
Kompetensområden
Med över 20 års erfarenhet av arbetsrätts- och HR-frågor har jag bred kompetens inom dessa områden. Varje dag arbetar jag med frågor som rör anställningar, uppsägningar, arbetsmiljö, ledigheter och frånvaro, semester, diskriminering och likabehandling och GDPR. Mina fördjupningsområden är särskilt sjukfrånvaro och rehabilitering, samt arbetstidsregler.
Jag är har också ett stort intresse av att följa trender och utvecklingen inom HR, som till exempel framtidens arbetsliv och digitalisering av HR.
På vår HR- och löneavdelning är vi fem kunniga och serviceinriktade experter, som gör allt för att vägleda, stötta och hjälpa våra kunder. Vi har både djup och bredd inom HR, arbetsrätt, lön och GDPR. Dessutom har vi ett stort engagemang, eftersom vi alla tycker att dessa frågor är intressanta.
Avdelningen
I vårt team är vi fem experter som tillsammans har en bred och gedigen kunskap inom områden HR och lön. Vi gör allt för att vägleda och stötta våra kunder. Vi har ett otroligt gott arbetsklimat, där vi dagligen samarbetar och kompetensutvecklas av varandra. Vår arbetsglädje och vilja att göra vårt yttersta tror jag smittar av sig och ger alla kunder ett bemötande i toppklass.
Mitt fokus
Som expert på Simployer arbetar jag hela tiden med att vara uppdaterad med det senaste och att förmedla detta till våra kunder genom våra olika produkter: kurser, support och handböcker. Jag har ett brinnande intresse för HR- och arbetsrätt och vill förmedla ”allt som händer”. Utmaningen är att förmedla nya lagar och regler på ett tydligt och pedagogiskt sätt så att kunderna verkligen förstår vad det innebär i praktiken.