FAQ/Vanliga frågor Faktura och abonnemang

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren för faktura och abonnemang.

Viktig information för fakturor:

På grund av bytet till nytt faktureringssystem kan du som kund tyvärr uppleva förseningar och/eller få flera delfakturor i stället för en totalfaktura. Om du har fått delfakturor kan vi försäkra dig om att summan stämmer. Felet är känt och det arbetas med att lösa utmaningen.

Vi ber om ursäkt för besväret detta orsakar!

Simployer AB (556566-2508) ingår i en norsk koncern med Infotjenester Group AS som koncernmoder. Simployer AB har överlåtit sina immateriella rättigheter till ett norskt systerbolag:

Simployer Solutions AS (NO 921 407 025 MVA),

Kalnesveien 5, 1712 Grålum (Norge)

 

Din leverantör – och avtalspart – av system/programvara är Simployer Solutions AS.

Simployer AB utfärdar fakturorna – på uppdrag av Simployer Solutions AS. Det inkluderar även att hantera betalningen, därför ska fakturan betalas till Simployer AB:s svenska bankgiro-nummer.

Att leverantören av system/programvara är ett bolag som har sin etablering i Norge innebär en annan hantering av moms. Ett utländskt företag som säljer en sådan tjänst till ett svenskt företag ställer ut en faktura utan moms till dig som kund.   

Istället ska du som svensk företagskund själv redovisa moms på köpet av system/programvara genom omvänd skattskyldighet. I momsdeklarationen tas inköpsbeloppet upp i ruta 22 (Inköp av tjänster från ett land utanför EU) och svensk utgående moms redovisas i ruta 30 med 25 procent på inköpsbeloppet. Kunder som har rätt att göra avdrag för moms redovisar ingående moms i ruta 48 (samma belopp vid full avdragsrätt).

Fakturan skickas ca 10 dagar innan kursstart.

Det går jättebra! Du väljer i vilket format du vill ha din faktura när du gör din bokning.

Mejla oss på info.se@simployer.com så ordnar vi det. Vi behöver kontakt- och fakturauppgifter: förnamn, efternamn, fakturaadress, postnummer, ort, e-post och mobilnummer.

Våra abonnemang är personliga. Vill ni ha en företagslösning för flera användare så kontakta våra säljare.

Ja, skicka ett mejl till info.se@simployer.com med namn, mobilnummer och mejladress för personen som ska ta över abonnemanget.

Information om våra villkor hittar du här: https://www.simployer.se/villkor/

Hör av dig till oss på info.se@simployer.com för hjälp.

Alla uppsägningar ska skickas till info.se@simployer.com.

Alla önskemål om ändringar ska skickas till info.se@simployer.com. Informera om de ändringar du vill göra. Om nya användare ska ha tillgång behöver vi som minimum uppgifter om namn och e-postadress. För enklare tillgång till support via telefon bör även telefonnummer anges.

Prenumerationerna måste sägas upp tre månader före förfallodagen. Du kan se förfallodatumet på din senaste faktura.

Nej, all åtkomst är personlig och får inte delas med andra. Vill du ha fler användare så hjälper vi dig gärna med det. Kontakta oss på info.se@simployer.com eller ring oss på 031 – 84 01 80.

Vi hjälper dig gärna att byta användare om du så önskar. Skicka ett e-postmeddelande till info.se@simployer.com med information om vem som ska ersättas. Vi behöver namn, e-postadress och mobilnummer för den nya användaren för att få bytet.

Ja, oförutsedd hög inflation och andra betydande kostnadsdrivare har också påverkat Simployer. Vi är måna om förutsägbarhet och kunder som varit med oss ​​över tid vet att vi historiskt sett inte har justerat våra priser bortom index, trots osäkra tider som finanskrisen och pandemin.

 

Nu är det så att vi, precis som många andra, måste höja våra priser även 2023. Vi har meddelat alla våra kunder detta direkt via mejl. Om du inte har fått e-post, vänligen hör av dig genom att skicka oss kontaktuppgifter (Företag, namn, e-post och telefon) genom att skicka ett e-postmeddelande till info.se@simployer.com. Du kan också kontakta oss via Min support eller Allmänna förfrågningar här på våra supportsidor.

 

Vi är måna om att ta de åtgärder som krävs för att vi ska fortsätta vara en aktör som erbjuder högkvalitativa produkter som ger våra kunder mervärde under lång tid framöver.

 

Simployer kommer att fortsätta utveckla våra produkter och tjänster med våra kompetenta medarbetare för att kunna leverera bra och säkra lösningar till våra kunder – även i framtiden.



Behöver du mer stöd är du självklart välkommen att kontakta oss på info.se@simployer.com.