Kontraktsvillkor Equal Pay
I samband med uppgraderingen av produkten "Pay Analytics" (nytt namn: Equal Pay / Lönekartläggning) uppdaterar vi våra kontraktsvillkor för dig som kund.

Vad behöver jag göra?
- Den här åtgärden kräver inte att du gör någonting. Se igenom översikten nedan för de huvudsakliga förändringarna. Har du frågor – kontakta vår support på: info@simployer.com
- Ni behåller de kommersiella villkoren, på vilka ni ingått avtalet. Det innebär att pris och att antalet användare är oförändrat.
Vad förandras?
- Ditt personuppgiftsbiträdesavtal uppdateras till senaste version, se
Data processing agreement for Simployer - De allmänna villkoren för avtalet, uppdateras till senaste version, se
Standard terms for Simployer - Ditt servicenivåavtal, Service Level Agreement, uppdateras till senaste version, se
Service Level Agreement (SLA) for Simployer
Vad innebär ändringarna rent konkret?
I huvudsak är villkoren i stort förändrade. De villkor som nu uppdateras för produkten Equal Pay är de som gäller för alla Simployers kunder. Nedan har vi listat de huvudsakliga förändringarna jämfört med ditt tidigare avtal.
- I bilaga allmänna villkor specificeras att prisändringar på grund av indexering baseras på KPI.
- I bilaga Personuppgiftsbiträdesavtal specificeras att produkten ”Equal Pay” model J2 behandlar lön och förmåner och att dessa uppgifter är integritetskänsliga.
- I bilaga SLA specificeras tekniska krav på Kunden.
- I bilaga SLA tydliggörs ansvaret på Leverantören för backup.
- I bilaga SLA utökas support-öppettider.
- I bilaga SLA utökas och specificeras Leverantörens ansvar för upptid, driftsavbrott och rapportering.
- I bilaga SLA tas rätten till kompensation bort för upptid som underskrider 99,5%.