Många gör oavsiktligt fel vid försäljning till kunder i andra länder. Det är många regelverk och det gäller att ställa sig rätt frågor för att navigera. Att gör fel med momsen, kan stå er dyrt!

Oavsett om ditt företag säljer varor eller tjänster finns det en hel del som du behöver ha koll på för att momsen ska bli rätt. Olika utgångslägen – olika regler.

På detta webinar vägleder våra experter vad som gäller!

  • Är din kund ett företag (B2B-handel) eller konsument (B2C-handel)?
  • Varifrån transporteras varan och var avslutas transporten?
  • Är det säljaren eller köparen som ansvarar för transporten av vara?
  • Vad är det för typ av tjänst och var utförs den?

Allt detta tar vi upp på webinaret. Vi utgår från verkliga kundcase och diskuterar de olika reglerna som gäller för B2B- och B2C-handel. B2C-handel är oftast e-handel där vi fick nya regler 1 juli 2021.

Fyll i formuläret för att anmäla dig:

Under webinaret kommer vi att ta upp:

  • Hur momsen påverkas om din kund är ett företag (B2B) eller konsument (B2C)
  • Hur transporten av varan påverkar momsen beroende på var den påbörjas och avslutas.
  • Vem som har ansvaret över transporten.
  • Hur ändras momsen utifrån vilken tjänst det rör sig om och var den utförs.

Webinaret är till för dig som:

  • För dig som arbetar med ekonomi och bokföring
  • Ekonomichef
  • Yttersta ansvar för er affär
  • Momskonsulter
  • Du som hanterar leverantör- och kundfakturor
  • Revisorer och redovisningskonsulter
Dela sidan: LinkedIn twitter

Föreläsare