De digitala samtalen är här för att stanna: Tips för att göra dem mer kvalitativa
Förbered dig och andra
Syfte - varför ska vi ses?
Mål – vad ska vi uppnå? (Dela information, ta beslut, komma fram till mål eller plan etc)
Agenda – vad ska vi prata om?
Deltagare – vilka kommer att vara med, varför och vad förväntas man bidra med?
Underlag – Använd samtalsunderlag om det finns och skicka ut dessa i god tid före samtalet så att alla får chans att förbereda sig. Säkerställ att alla får den information som behövs för att syfte och mål med mötet ska uppfyllas.
Riktlinjer/spelregler – inför och under mötet är det bra att vara tydlig med om kameran ska vara på eller av och om mikrofonen ska vara av eller inte när man inte pratar själv. Om man vill ställa en fråga eller göra ett inlägg, ska man räcka upp handen eller är det okej att prata fritt?
Teknik
Engagera och inkludera
Uppföljning
Till sist. De små detaljerna.
Gratis webinar: Kompetensutveckling – nyckeln till ett bra ledarskap
Ett av de viktigaste uppdragen en ledare har är att påverka andra genom utveckling, kulturbyggande och engagemang. Om du som ledare inte finns där för att påverka dina medarbetare, så finns det inget ledarskap. Men hur gör du då för att påverka andra? Och hur hänger det ihop med att bygga en lärande organisation?
Artiklar på samma ämne
Nyhetsbrev
Anmäl dig här!