Därför väljer kunderna Simployer framför konkurrenterna

Vi vet, det är inte vackert att tuta i egen lur. Men vi har (minst) 5 goda skäl till att berätta hur Simployers produktsvit spelar i en egen liga och varför användarna blivit våra bästa ambassadörer.
tisdag 9 januari 2024
Lästid: 2 Minuter

1. Vi sätter branschstandard och höjer ribban

Simployer har varit verksamma i över 30 år och det är våra egna experter som utbildar övriga specialister inom HR-området. Vi fortsätter att höja ribban för branschen, med en produktsvit som hjälper kunderna att öka effektivitet, engagemang och lönsamhet.

2. Vi ger dig fakta som bygger verklig effekt

I dag finns en uppsjö av HRM-erbjudanden på marknaden. Många är helt okej, inte dåliga, men de är heller inte särskilt bra – man kan säga att det i dag är enkelt att köpa ett system som är som mellanmjölk, men sällan ger wow-känsla.

Vi vet att vi spelar i en egen liga. Det visar sig när kunder, som redan bundit upp sig i avtal med en konkurrent vars system erbjuder pulsmätning, ändå väljer att ändå köpa in enskilda produkter från oss, till exempel i form av engagemangsverktyget &frankly. Det Simployer erbjuder är helt enkelt mycket vassare!

3. Vi räddar HR från adminträsket

Att investera i HR-verktyg, oavsett om det är en enskild produkt eller en hel svit, förenklar vardagen, frigör tid och sparar pengar. Fråga den som försökt att driva en lönerevisionsprocess i Excel – det är inte bara rörigt och tidsödande, det är heller inte GDPR-kompatibelt.

4. Våra digitala processer ökar lönsamheten

Simployer produktsvit – som innehåller verktyg för allt från smidig frånvarohantering och skräddarsydd pulsmätning till utbildningspaket och expertstöd – skapar goda förutsättningar för att kunna effektivisera och utveckla en organisation.

När man lyfter bort onödig administration, kan HR i stället bli en strategisk partner som lägger tid på saker som boostar affären. Med våra system kan man definiera processer och rutiner, som gör att chefer blir mer självgående och ger HR mer att lägga tid på coachande. Det tjänar hela bolaget på.

5. Vi har den mänskliga framgångsfaktorn

Tekniska lösningarna i all ära, det är vår förmåga att kombinera smart HR-tech med den mänskliga faktorn, som gör att Simployer spelar i en egen liga. Utöver alla våra fantastiska experter, som både ger rådgivning och utbildar våra kunder, vill vi också passa på att lyfta fram alla projektledare som ser till att skapa smidig onboarding.

Är du nyfiken på vad Simployer kan leverera? Vi sätter dig gärna i kontakt med någon av våra befintliga användare. De vet vad och hur vi levererar och just därför är de också våra främsta ambassadörer!

Tut-tut i egen lur – vi är helt enkelt mycket stolta över Simployer!

Men efter ett tag börjar eget beröm lukta illa. Låt oss därför, allra ödmjukast, lämna över ordet till våra kunder som får berätta varför de väljer att samarbeta med oss:

"Man behöver aldrig fundera över om man ska fortsätta vara kund, för man vet att ni är bäst"
Yvonne Craaford, löneadministratör på Konserthuset 

”Med pulsmätningarna har det också blivit tydligt hur engagemang och lönsamhet hänger ihop"
Joanna Sande, HR-chef på Dormy 

"Vi sparar en vecka per år genom att skippa kalkylbladen!"
Sonja Fossum Møller, Hr-chef på DSV 

”Med Simployers verktyg blir medarbetarsamtalet transparent "
Helena Lillienberg, HR-manager på LK Group 

"För mig är Simployer en naturlig kollega"
Solweig Hagselius, HR-chef på Hallands Hamnar

Temasida: Distansarbete och hemarbete

När allt fler medarbetare arbetar hemifrån ställs verksamheter inför helt nya frågor: Vem ansvarar för arbetsmiljön? Vilka arbetsredskap kan vi få avdrag för? Vi har samlat innehåll som hjälper dig på vägen!
Gå till temasidan

 



Dela sidan: