När engagemanget får effekt – så gör Head Agent för att bli ännu bättre

På Executive Search-bolaget Head Agent är medarbetarnas driv och passion helt avgörande för hur väl man lyckas. Att använda ett verktyg för att jobba med engagemang var därför självklart.
Kristofer SandbergContent och PR-manager på Simployer
tisdag 13 november 2018
Lästid: 1 Minut

Engagemang är ett område med många ingångar. På Head Agent var man tidigt övertygad om att medarbetarna inte bara uttrycker kulturen på företaget, utan i allra högsta grad skapar den – var och en, varje dag. Att medarbetarna är engagerade, mår bra och trivs med kulturen är därför helt centralt för att lyckas. 

Hur ska man då göra för att bygga och upprätthålla ett högt engagemang bland medarbetarna?

Head Agent hade sedan tidigare en årlig undersökning som gav dem värdefull input. Men de saknade ett verktyg för att på ett smart och effektivt sätt följa upp det man bestämde sig för att förbättra. Därför valde de &frankly.

Sedan de börjat jobba med &frankly har de sett en rad positiva trender. Bland annat:

  1. Ökat välmående bland medarbetarna.
  2. Medarbetarna tycker att det är ännu roligare att gå till jobbet.
  3. Företagets kultur och mål delas (i ännu högre grad) av medarbetarna.

Här berättar Caroline Allmér, Search Associate Manager, hur de gör för att hela tiden bli bättre. 



Dela sidan: