Livekurs

Effektiv on- och offboarding

Få genomarbetade processer för onboarding och offboarding

Känn dig trygg som arbetsgivare genom att erbjuda en positiv medarbetarresa från det att anställningsavtalet har signerats fram tills att anställningen avslutas. 

Att ha strukturerade och genomtänkta processer för både onboarding och offboarding skapar tydlighet och trygghet, både för medarbetare och chefer.

Livekurs

30.08.22 10:00 1 timme och 10 minuter Lediga platser
Beställ SEK 1 990:- (pris exkl moms)
Ingår i kursabonnemang:
HR

Course Rating

0/5

Du kommer lära dig:

  • Vikten av att ha strukturerade processer för onboarding och offboarding
  • De olika faserna i en onboardingprocess
  • Betydelsen av en offboardingprocess
  • Tips vid digital on- och offboarding

Mer om kursen

En effektiv och genomarbetad onboarding bidrar till att nyanställda snabbare kommer in i arbetet, lättare förstår sin roll och förhoppningsvis kommer att vilja stanna länge på företaget.

Preboarding är också en viktig del av processen och pågår från att parterna har träffat avtal om anställning fram till första anställningsdag. Denna tid kan även användas för att få den nya medarbetaren att känna sig välkommen, trygg och snabbt komma in i arbetet. På den här kursen går vi igenom vad onboarding och preboarding är, förslag på innehåll och struktur, hur länge den kan pågå, chefens roll och även vanliga misstag och fallgropar för dig som arbetsgivare att undvika.

Gör rätt som arbetsgivare - få de nyanställda att komma in ordentligt på den nya arbetsplatsen, men se också till att avsluta någon annans anställning på ett lika genomarbetat och professionellt sätt för att den anställde ska få en så bra upplevelse som möjligt - det lönar sig i längden! 

Product Program

Program

Praktisk information

Vem passar kursen för?

HR och chefer

Product instructors

Kursledare

Anna Schönfelder

Anna Schönfelder

Jag brinner för att förklarar vad nya lagar och regler innebär i praktiken för dig som arbetsgivare!

Läs mer om Anna
Ida Ljungberg

Ida Ljungberg

Jag vill få kunden att känna sig tryggare i sin yrkesroll och underlätta för hen att kunna göra ”rätt saker rätt”!

Läs mer om Ida