Hitta era starka och svaga sidor med Engagement Radar

Från enkelt och smidigt – till ännu enklare och ännu smidigare. Med Engagement Radar är högre engagemang endast en knapptryckning bort. "Det här passar dig som vill komma igång snabbt med en verifierad modell", säger Caroline Fjellner CPO på Simployer.
fredag 26 augusti 2022
Lästid: 1 Minut

Att mäta medarbetarengagemanget med pulsade medarbetarundersökningar är i dag en vanlig syn på många arbetsplatser. Pulsmätningar går snabbt att genomföra och resultaten presenteras på ett snyggt och smidigt sätt.

Enkelt både för HR, chefer och medarbetare.

– Den stora fördelen med kontinuerliga mätningar är att du som chef hela tiden är uppdaterad på hur er viktigaste resurs, medarbetarna, har det på arbetsplatsen. Det här gör att ni kan jobba proaktivt med allt från samarbetsfrågor, ledarskapet och arbetsbelastningen till kommunikation, strategi, välmåendet i teamet med mera, säger Caroline Fjellner, Chief Product Officer på &frankly.

Att omgivning är komplex och föränderligt är ingen nyhet. Förutsättningarna kan förändras med kort varsel. Därför är det viktigt att som organisation snabbt kunna ställa om.

För att kunna göra det måste medarbetarna vara med på tåget. Är de engagerade i sitt jobb och har en motiverande arbetsmiljö så finns alla förutsättningar.

För att du som HR-ansvarig eller chef ska kunna säkerställa detta har vi på &frankly vidareutvecklat vår forskningsbaserade engagemangsmodell. Vi kallar den Engagement Radar. Med den får du översikt på de viktigaste områdena och kan snabbt se vad ni behöver fokusera på.

Så funkar Engagement Radar:

  • En variation av forskningsbaserade frågor, alla med en stark korrelation med engagemang, skickas automatiskt ut till era medarbetare.
  • Systemet säkerställer urvalet och förhindrar att medarbetarna får samma frågor om och om igen.
  • Resultatet presenteras översiktligt med möjlighet att jämföra trender och benchmark.

7 fördelar med Engagement Radar:

  1. Går snabbt att komma igång.
  2. Automatiserade mätningar.
  3. Forskningsbaserade frågor.
  4. Urval som förhindrar att samma frågor skickas om och om igen.
  5. Tydlig överblick för samtliga fokusområden.
  6. Se trender och jämför er (Benchmark) med andra organisationer.
  7. Allt du behöver på ett och samma ställe.

Vill du också mäta engagemanget med &frankly och prova Engagement Radar?

Boka den demo så visar vi hur enkelt du kommer igång.



Dela sidan: